The Guide To Buying A Car1

קניית רכב חדש - המדריך המלא של אלבר

ריח ממכר של אוטו חדש, 0 קילומטרים, ניילונים על המושבים וגם אפס שריטות. קניית רכב חדש היא חוויה משמחת – אבל חשוב להגיע אליה מוכנים

נכון לסוף שנת 2022, נסעו על הכבישים בישראל כ-4 מיליון כלי רכב מנועיים – מתוכם כמעט 3.5 מיליון כלי רכב פרטיים, כך על פי נתוני הלמ"ס.
כ-379 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכביש בשנה זו, וסייעו להעלות את רמת המינוע בישראל – על כל 1,000 תושבים, יש 411 מכוניות.
זה אולי נשמע שיעור גבוה, אך האמת היא שהוא עדיין נמוך ביחס למערב – כך שיש לו לאן לגדול, במיוחד בהתחשב בקצב הריבוי הטבעי בישראל.
אם אתם שוקלים לקנות רכב חדש – אתם בחברה טובה, שכן מאות אלפי ישראלים עושים זאת מדי שנה, והמגמה היא של עלייה.

 

האם כדאי לקנות רכב חדש?

לרכב חדש יתרונות רבים. בכל שנה תעשיית כלי הרכב משתכללת והמכוניות נהפכות בטוחות, אמינות, נוחות ויעילות יותר. רכב חדש גם מגיע עם "גיליון התנהגות" נקי – ללא שריטות ותאונות, ללא תקלות מכניות, מבהיק ונקי מבפנים ומבחוץ, כך שחוויית השימוש בו לרוב תהיה נעימה וחלקה יותר מברכב יד שניה.

ללא היסטוריה של תאונות ועם תקופת אחריות ארוכה, רכב חדש מעניק לכם שקט נפשי ואפילו חוסך לכם כסף בשנים הראשונות, כי סביר להניח שעלות הטיפולים ברכב כזה תהיה אפסית.

פינוק נוסף, שיכול להיות חשוב לחלק לא מבוטל מהאנשים, הוא האפשרות להזמין, לאבזר ולבחור את צבע הרכב לפי הטעם האישי. בעיקר בדגמי רכב המגיעים עם מגוון רחב של אפשרויות אבזור. 

 

מה צריך להביא בחשבון כשקונים רכב חדש?

יש לא מעט פרמטרים חשובים שישפיעו על בחירת הרכב החדש שלכם – כמובן, אתם אלה שמחליטים איזה משקל יש לייחס לכל אחד מהם:

 

תקציב:

בעת רכישה של רכב חדש, יש כמה פרמטרים שצריך להביא בחשבון והתקציב הוא המשמעותי ביותר. יש לוודא כמה כסף תוכלו להקדיש לרכישה – שכן המספר הזה יגדיר את טווח האפשרויות שלכם ויעזור לכם להתמקד בחיפושים.

ייעוד:

האם הרכב הוא רכב עיקרי או רכב שני? כלומר, האם תשתמשו בו מדי יום ולמרחק משמעותי, או שהוא ישמש רק לנסיעות מדי פעם, למרחקים קצרים?

מרחקים:

האם רוב הנסיעות יהיו עירוניות או בינעירוניות? במקרה שהרכב מתוכנן לנסוע למרחקים, צריכת הדלק נהפכת לפרמטר משמעותי ועדיף לחפש רכב חסכוני יותר.

גודל המשפחה:

משפחה עם שני ילדים קטנים, תוכל להסתפק במכונית משפחתית קטנה ואולי אפילו מכונית סופר מיני. אך ככל שהמשפחה גדלה, עולה הצורך ברכב גדול ומרווח יותר, שיכול להכיל שלושה כיסאות בטיחות ואולי גם עם שבעה מקומות.

מטען:

האם אתם נוסעים הרבה לטיולים ברחבי הארץ? אם כן, ייתכן שתעדיפו תא מטען גדול עם מקום לכל הציוד; אחרים יסתפקו בתא מטען קטן יותר, שאפשר להניח בו כמה שקיות של קניות מהסופר.

חניה:

מי שגרים בלב עיר צפופה ללא חניה פרטית, כנראה יסתפקו ברכב קצר יותר, שקל יותר למצוא עבורו מקום חניה.

 

חיפוש רכב באינטרנט

כל השיטות לקנות רכב חדש


בעבר היתה רק דרך אחת לקנות רכב חדש: להיכנס לאולם המכירות של היבואן, אחרי שעברתם בבנק והצטיידתם בהרבה מאוד כסף.
אך הזמנים השתנו, וכיום יש כמה דרכים לעשות זאת:

רכב חדש יד ראשונה -

קניית רכב חדש מהיבואן הרשמי זו בהחלט חוויה משמחת ומרגשת. הרכב נרשם על שמכם, אפס קילומטר, ניחוח חדש ממכר וכמובן, טקס קריעת הניילונים שממתין לכם.
עם זאת, חשוב לזכור שהמחיר הנקוב של הרכב הוא לא המחיר הסופי, ואליו מתלוות הוצאות נוספות כגון אגרת רישוי, תוספות כמו מערכות מיגון, מערכות שמע, אביזרים, מצלמת רוורס ועוד.
מה גם שלפעמים תידרשו לחכות לרכב החדש שלכם כמה שבועות ואף חודשים.
ומעל כל אלה, יש חיסרון משמעותי אחד לרכב חדש - ירידת ערך של כ–15% בשנה הראשונה, כך שאם אתם מאמינים שתתעניינו במכירת הרכב בשלב כלשהו, מומלץ לקחת גם את השיקול הזה בחשבון.

רכישת רכב יד שנייה 0 קילומטר

איך יכול להיות שרכב מיד שנייה יהיה עם 0 קילומטר?
הנה ההסבר: חברות ליסינג קונות מכוניות חדשות מהיבואנים ומוכרות אותן בהנחה משמעותית, בתוספת הטבות.
היתרון ברור – אתם מקבלים רכב חדש בלי להמתין, ובעלות מוזלת משמעותית, של עשרות אלפי שקלים פחות.

קניית רכב מליסינג

ליסינג היא עסקת חכירה של רכב לתקופה מוגדרת של שנים, שבסופה הלקוח יכול לבחור אם לרכוש סופית את הרכב ולהעביר אותו לבעלותו (בזמן הליסינג הרכב עדיין בבעלות החברה) או לחדש את העסקה ולעבור לרכב ליסינג אחר.
כשעושים עסקת ליסינג, משלמים מקדמה ראשונית נמוכה, וכן תשלום חודשי קבוע עבור הרכב.
האופציה הזאת היא פתרון מצוין למי שיש לו הכנסה טובה ויציבה ומעונין להתקדם לרכב חדש, כאשר חברת הליסינג היא זו שמטפלת במטלות כמו העברת בעלות, טסט וטיפולים תקופתיים.

 

השלבים בקניית רכב חדש

אחרי שגיבשתם את רשימת הצרכים והתקציב – זה הזמן לבדוק אילו כלי רכב מתאימים לכם. כבר לא צריך להיות מומחה: היום כל המידע נמצא ברשת, ואפשר לקבל מידע עצום על הרכבים בהם אתם מתעניינים – בין אם מדובר באמינות, בבטיחות או בצריכת הדלק. מקורות המידע אינסופיים – פורומים וקהילות ברשת, מבחני דרך של עיתונאי רכב, סקרים של דעת גולשים וכן הלאה. עם זאת, עדיין כדאי להתייעץ עם מומחה, בין אם מדובר בחבר טוב או בקהילת מומחים שמצאתם ברשת.

ערכו סקר שוק

לאחר שיש לכם רשימה של כמה מועמדים, ערכו השוואות ובדקו איזה רכבים עונים על הדרישות שלכם בצורה הטובה ביותר. סקר השוק צריך לכלול בדיקה של מחירוני הרכב, וכן של שאלות נוספות - האם הרכב שומר על הערך שלו, אילו אביזרי בטיחות הוא כולל, מה ציון הבטיחות שלו ומה הדירוג הסביבתי שלו.

באלבר יש אפשרות לבצע  שיחת טלפון עם נציג שרות, ובשיחה זאת אתם נותנים לנו את כל הפרטים שאתם רוצים ברכב, כמה אתם רוצים לשלם ואנחנו מבצעים חיפוש במאגר הרכבים שלנו. היתרונות אצלנו הם - שהרכבים שלנו שמורים, הכל מאוד פשוט, וכבר בפחות משעה אתם יכולים להתחדש ברכב חדש ובלי טרטורים.

צאו לנסיעת מבחן

לאחר שערכתם את כל הבדיקות ואתם צועדים בהתרגשות לאולם התצוגה – חשוב שתישארו ממוקדים. זה הזמן לבדוק את כל הפרמטרים שהגדרתם מראש: האם שלושה כיסאות בטיחות ייכנסו בנוחות מאחור, כמה מקום יש בתא המטען, האם כיסא הנהג נוח, האם התצוגה פרקטית וכן הלאה. אם הכול כפי שרציתם, צאו לסיבוב. נכון שנסיעת מבחן קצרה לא באמת יכולה לתת אינדיקציה על מצב הרכב, אך היא בהחלט יכולה לתת לכם חוויה, הרגשה ותחושה.

עברו בעיון על החוזה

לפני שסוגרים חשבון, ודאו שאתם עומדים בפריסת התשלומים, בדקו אופציה לביטול עסקה, ודאו מהי האחריות ועל מה. ודאו שאתם יודעים בדיוק על מה אתם משלמים ומה מגיע לכם והכי חשוב - שהכול יהיה כתוב בחוזה.

כל הסיבות לקנות רכב חדש באלבר

באלבר אפשר לקנות רכב יד שנייה עם 0 קילומטר – ולקבל את החוויה של רכב חדש מיבואן, בהנחה של עשרות אלפי שקלים. כך גם חוסכים את ירידת הערך – מאחר שכבר רוכשים אותו בהנחה משמעותית.

בנוסף, מעניקה אלבר לרוכשים הטבות משתלמות, ובהן טיפול ראשון במתנה, חיישני רוורס, קודנית, ואגרת רישוי ששולמה. למעוניינים במימון, מאפשרת החברה לבחור מסלול מימון של 100% - כאשר הרוכשים נדרשים רק להשקיע סכום ראשוני, כאשר שאר התשלום מתבצע חודש בחודשו, בתשלומים.

לסיום, אומנם התהליך של קניית רכב כשלעצמו נראה ארוך ומייגע, אך לאחר שהגעתם למסקנה איזה רכב דרוש לכם, ערכתם סקר שוק ומצאתם את הדגם המתאים ביותר - כל מה שנשאר זה רק "לעשות סיבוב" עם הרכב ולוודא שהכול עונה לדרישות שלכם, כדי שתוך זמן קצר נוכל להגיד לכם – תתחדשו על הרכב, נסיעה טובה!

 

חייגו עכשיו לקבוע עמנו פגישה  ללא עלות וללא התחייבות 3537* 

חזרה לכל הכתבות והמאמרים >>

מגוון רכבים לבחירה

לקבלת הצעה מנציג אלבר